Slutkörd!

Ja slutkörd är nog det minsta man kan säga att jag är vid det här laget..
Det har varit en tiktigt tuff vecka med måde förkylningar och barnkalas, men det har samtidigt varit helt fantastiskt rolig.. framför allt dom senaste 2 dagarna..
Finns inget som går upp emot att ha lillskräpet här hos mig!!!



Den här dagen har varit fullspäckad kan man säga..
Har haft besök från Dalarna.. Englas Farfar, Faster med respektive och 2 kusiner kom med en fullastad bil men grejer så man skulle kunna tro att det var 10 ungar som fyllde år.. haha!
Men ingen blev gladare än Engla som hade mycket att göra innan hon öppnat alla paket..
Många fina presenter blev det! Verkade som hon gillade allt också! kul kul..

Här öppnas det paket minsann...



Men hann även med att provköra nya vagnen också!



Lite mer fika blev det också.. fast det egnetligen inte skulle behövas.. Blir mycket godsaker den här veckan för fisen tror jag.. som tur är så är hon inte nån monster till att äta sånt..
Började ju med att hon firade hemma tillsammans med mamma då hon fyllde år, sen kom dom ju hit i går och då blev det ju också kalas med fika.. och så idag då. Det är 3 dagar i rad det, och till råga på allt så ska hon på kalas på Söndag också... dock inte för att fira henne men det lär nog garanterat vara uppdukat med gottesaker där också.. haha!
Här är i alla fall 2 bilder från fikat idag.. mums!






Efter fikat blev det lite mys i soffan med kusinerna Fredrik och Kim..



Men myset blev ganska snart tråkigt.. framför allt för mig och Kim, så vi gick och busade på madrassen istället.. skojjigt var det!



Sen var det dags för Farfar och gänget att dra iväg hemåt igen.. har ju en bit att köra innan dom är hemma så..
Så jag och skrutta blev att återgå till våran vanliga vardag (helg).. men det var skönt.. har varit en konstig helg för både mig och Englisen, mest för henne tror jag..

Efter att alla åka och lugnet lagt sig tog vi först och varva ner lite.. eller rättare sagt jag.. för Engla var fortfarande så trött efter att hon sovit middag.. vart ju så sent för henne i och med att dom kom precis när hon brukar sova.. var ju tvungen att väcka henne för annars hade hon väl inte sovit än antar jag..
bara hon vaknade till liv fick hon lite middag och sen satte vi oss i soffan och myste en stund innan vi hoppade ner i badet..
Allt lika skönt att ta ett bad tycker Engla, verkar det som för hon vill ju aldrig upp..
Till slut fick jag upp henne och vi käkade lite kvällsmat.. och sen satte vi på pyjamasen. Nu låter det nästan som vi inte gör annat än äter men så är det inte.. gick allt några timmar mellan målen haha!
Här är sötnöten efter badet.. visar stolt upp sin "topps"



Tänkte att vi skulle kika lite på tv efter att vi var klara med allt och satte oss i soffan, men det tog inte många sekunder innan Engla försvann.. okej, hon ska väl bara hämta nått som vanligt men hon kom inte tillbaka. Så jag gick för att kika vad hon hade för lurt på gång.. haha!
Då stod hon och klappade på din nya säng.. så söt så! Jaja, tänkte jag.. kan ju alltid göra ett försök för det var ju ändå tid för att sova men hon verkade så pigg efter bad och mat så det hade inte varit nån idé..
La henne, med viss protest men när jag sa att hon skulle prova den nya sköna sängen gick allt som en dans, hon la sig ner, jag pussa henne på pannan, sa god natt och sov gott och resten av våran god natt ramsa. släckte och gick ut.. sen har jag inte hört nå mer! jaja.. så kan det gå.. men som sagt efter dessa dagar så är det inte konstig att hon är trött!

Så här blev det med nya sängen.. tack faster!



Och Tack alla andra också för alla fina presenter...

Nu tror jag nog att det är god natt för min del också..
Natti Natti!

Btw.. det verkar ju som att det är några som läser i alla fall.. fler än jag trott.. men det är sämre med kommentarer.. skulle bli glad om ni hade lust att lämna ett litet fotavtryck av att ni varit här..
god natt igen..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fin är hon våran sötnöt :D Tack för att du gett mig världens finaste barn!

2010-04-03 @ 10:17:11
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: ulla

Jättefina och gulliga foton! Låter som Ni haft toppendagar! Ta vara på dagarna! Snart är de stora, det vet vi!!!

Alltid roligt att läsa din blogg. Många förstår inte varför man läser bloggar... Det är bara så "trivsamt". Lite som att läsa nån annans dagbok, som då är okej. Ha en bra dag, så ses vi kanske ikväll! /Ulla o Arne (som läser han med)

2010-04-05 @ 10:06:59
URL: http://hjartefrojd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0