Slutkörd!

Haha... ja man kan lätt bli det med madam mim i huset.. nej då... så ska jag inte säga! Det är så roligt att ha det lilla livet här.. hon är så go!
Men hon är minst sagt en liten orkanvind när hon sätter den sidan till.. haha!
Som t.ex idag var hon på det humöret... hon sprang omkring och rev i allt hon bara kom åt, och även sånt hon inte kom åt också för den delen.. haha! helt otroligt hur armarna bara kan växa en meter på så kort tid.. haha! jaja.. man känner då att man levet i alla fall!

Den lilla solstrålen väckte pappa klockan sju i morse med ett alarm som inte var av denna dag.. ja jag trodde nästan att det brann nån stans... men så fort jag kom in i rummet så var det lugnt igen.. och som vanligt fick hon komma och lägga sig med mig i min säng.. det är så mysigt tycker jag.. i vanlig fall brukar hon också tycka det men inte idag se ni.. nej vi skulle minsann upp på en gång! jaja.. vad är väl en bal på slottet!
Masar mig upp och kastar på en balja kaffe medans jag gjorde i ordning frukost till Engla...
Upptäcker till min fasa att det är sånt jävla pissväder ute, FAN OCKSÅ!! Vi som hade tänkt att vi skulle ta en promenad in till stan idag och kika lite på interstil och se om dom fått in nått nytt kul! gå förbi jobbet och säga hej.. Skit också.. det är ju bara öppet på fredagar ju så det här sket ju sig...

Jaja.. dagen fortsatte i alla fall.. trist och grå.. Efter frukost så ställer vi oss och tittar ut genom fönstret... HELVETE! Ser att jag glömt att veva upp rutan på bilen.. vem fan vet hur länge det har regnat.. pulsar på ungen lite paltor och springer ut.. Jaha.. hela förarsätet är totalt genomsurt.. precis så sur som hela dagen! jaja.. ska ju inte ha bilen nå nu så det hinner väl torka.. vi ställer oss vid staketet och vinkar åt lastbilarna en snabbis..
Allt efter som morgonen led så blev lillan bara tröttare och tröttare... är ju inte van att gå upp så tidigt hon heller så.. lägger henne för att sova middag.. Klong sa det bara och så va hon borta.. okej, skönt tänkte jag så jag också hinner vila upp mig lite.. lägger mig och slumrar på soffan...
Hon sov inte mer än en timme så det vart inte så mycket vila som jag hade hoppats på men..

Efter att vi käkat lunch så klarnde det upp så vi passade på att gå i alla fall! men det skulle vi ju inte gjort... haha! efter att vi vart på jobbet och var på väg mot interstil så började det regna igen, inte så farligt men ändå! och till råga på allt så var ju för fan skiten stängt när vi kom dit.. så det var bara att vända om hemåt igen!

Väl hemma igen så blev vi bjudna på middag... på andra sidan stan.. skit också! tar oss inte dit.. för det första så har jag ingen barnstol.. för det andra så är sätet blött.. Skulle blivit bjudna på lappskojs... så jävla länge sen man åt det, var typ i lågstadiet i skolan.. Men det blev ingen.. trodde jag... då var dom så gulliga att dom kom med en låda åt oss så nu kan vi äta det imorgon.. hihi!

Så var det dags att göra i ordning Engla för natten.. Bada och borsta tänder.. byta om och göra flaska.. sen var det god natt för hennes del.. slocknade som en klubbad säl... men då hade hon varit igång sen sju.. inte sovit mer än en timme och somnade inte för ens vid tio tiden igår.. så det var kanske inte så konstigt!
Känns lite taskigt mot Sandra men när hon är här och jag lägger henne så somnar hon utan ett minsta knyst.. det vara bara fösta natten jag hade henne själv som det var lite krångel men nu.. inga problem! men det är skönt för mig i alla fall! men som sagt så tycker jag synd om Sandra som får slita med att få henne i säng!

Avslutningsvis för att sammanfatta dagen så säger jag bara.. MURPHYS LAG! Allt som kan gå fel.. GÅR FEL!

Nej.. det är väl dags att natta sig själv också.. man vet ju aldrig när damen har tänkt att hon ska upp i morgon!
Natti Natti!



Måste rätta till en sak... har missuppfattat Sandra angående att att lägga Engla.. det var bara när hon var sjuk som det var problem att lägga henne... inte annars.. sorry, mitt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0