Utskällning!

Jag vet inte vad man gör för fel.. men utskällningar får man hela tiden från alla håll!
Till och med för att man inte bloggar.. haha!
Visst.. har man en blogg så är det väl klart att man ska uppdatera den lite då och då.. men jag har faktiskt sagt att jag inte är så mycket till skrivare, så det blir liksom inte att man får nån fart på fingrarna..
Glömmer bort det.. och så har man ju fullt upp med andra saker också..

Imorgon är det första dagen själv på jobbet, efter att Jimmy slutat.. (Tråkigt!! Mycket trevlig kille!)
Så jag är en aning nervös skulle man kunna säga.. Inte för att jag tror att det kommer att vara något problem men, det är lite nervigt i alla fall!
Man är lite osäker så här i början innan man kommit in i saker och ting!
haha.. appro på det så gjorde jag ju bort mig i Torsdags också!
Skulle leverera en kyl och en spis, visst.. så långt var jag med.. kylen blev rätt men spisen! no no no no! Hade läst fel på en jävla bokstav i artikelnummret.. så det blev helt galet.. och inte nog med det.. Människan som skulle ha spisen stog och tittade på hela tiden när jag emballerade av den.. och inte för ens jag var klar utbrister hon..
-Men det där är ju inte rätt spis!
Morr! täcker jag och blir tvungen att åka tillbaka till butiken och byta.. jaja! ingen skada skedd så till vida, bara jag som fick lite extra arbete..

Tillbaka till utskällningen! haha!
Igår Lördag vad jag och spelade.. Hmm.. jag tar det från början..

Ska alltså spela i Grums.. hade bestämmt att jag skulle dyka upp vid 5-tiden och rigga och soundchecka innan allt folk kom.. Anländer på utsatt tid till hotellet och utanför möts jag av en mer eller mindre stressad människa!
Då har dom inte fått tag på personen som skulle hyra ut lokalen.. inga nycklar.. kommer inte in!
Okej, vi får väl vänta lite då.. tänker jag i lugn och ro.. haha!
Klockan närmar sig kvart över 5 och fortfarande ingen kontakt med gubben med nycklarna! Stressen ökar radikalt allt efter minuterna går..
Till saken hör också att det hela skulle vara en överrasknings fest för två personer som fyllde år.. och det var bestämmt dom skulle kisnappas strax före 6.. så jag kan tro att paniken var nära när dom såg framför sig hur hela överraskningen rasade..
Som att det skulle vara nog med det, till slut får dom i alla fall tag på gubben. Klockan halv 6.. Han hade glömt bort att dom skulla hyra lokalen! haha! Senil eller? jaja.. mänskligt att glömma.. men då är du här om nån minut så vi kommer in och kan göra i ordning allt..
MEN.. så var det minsann inte.. Haha.. Idioten till gubbe hade åkt till kusten, och hade minst 2 timmars bilresa hem!
Men seriöst.. va är det för idiot! Haha.. man kan ju inget annat än att skratta..haha
Jag stog där och funderade på vad jag hade hamnat i för gäng egentligen!
Tillslut i alla fall så får dom tag på en annan lokal.. Folkets hus i Slottsbron.. Yes.. panikiserar dit och gör i ordning så fort det bara går.. haha!
Jag börjar rigga mina saker och allt går som det brukar... För utom en sak!
Jag håller på att testa ljudet och ställer in lite så där som man ska göra.. Då helt plötsligt från ingenstans dyker det upp en gubbe! Hyttar med näven mot mig och skriker på bredaste värmlänskan..
-Nu djävlar är det du som sänker volymen.. annars drar jag till dig!
Ursäkta? säger jag frågande!
-Ja du höde vad jag sa, jag drar till dig! jag säger det bara en gång!!!
Jag trodde inte mina öron.. serisöst.. tyckte han att det var för högt hade han kunnat bett mig lugnt och fint att sänka, så hade det ju inte varit några problem.. blev ju lite smått irriterad jag, bli påhoppas på det viset, så jag berättade för han som bokat mig om vad som hänt och sen åkte jag till Eva... skulle komma tillbaka vid 8 igen efter att dom hade ätit!
Och när jag kommer tillbaka så visar det sig att surgubben hade blivit utslängd.. haha! Tänkte jag! Vilken respekt!
Dom tyckte inte att han hade nån anledning att beté sig på det viset.. då hade han inget där att göra.. och det är ju sant..
Det blev hur som helst en väldigt lyckad kväll.. Många trevliga människor! En toppenkväll!

Ja nu ska det väl finnas lite att läsa i alla fall!..
Återkommer väl i morgon kväll om hur det har gått på jobbet..

Nu ska jag gå upp och lägga mig så jag orkar upp imorgon!

Tack och god natt gott folk!

P.s. Snart är skivan klar, ska upp till Dalarna till helgen och fota för omslaget.. Kul!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0