Varför inte, alla andra har ju en blogg!

Har märkt att det hyser en smärre blogg hysteri över landet.. i alla fall i närheten av mig.
Alla runt om kring mig pratar om deras bloggar hit och bloggar dit.. har själv aldrig varit så mycket för det här med att skriva.. har ju inte ens haft en dagbok, jag ser ju inte mig själv som nån större poet så det kan ju vara en anledning till att jag inte bloggar så mycket!
Men när till och med svärmor skaffade en blogg och sitter frenetiskt och präntar framför datorn och tjatar att jag ska skaffa en jag också för det är jättekul och minsann jätte bra för man får ur sig massa skit!

WTF! Let's give it a try!

Okej.. dags att skriva av sig lite..

Dagens incident som retade gallfeber på mig..
Jag sitter i soffan och jollrar och leker med dottern, bägge är på toppen humör och flickan pratar som aldrig förr.. JÄTTEROLIGT tycker jag och vill lite snabbt demonstrera dialogen för Mamma, (som står i köket och lagar mat)
Men hon vill inte höra när jag ropar på henne.. Jag byter ut älskling mot Sandra men ändå inget svar. hmm.. vart fan tog hon vägen? skulle inte hon laga mat tyckte jag hon sa.
När jag ropar sista gången flyger dörren upp och i dörr posten uppenbarar sig en mer eller mindre hysterisk Sandra och gapar något osammanhängande om att det minsann är mitt fel att hon har bränt pastan och att jag absolut inte får störa henne när hon lagar mat..
Shit.. tänker jag och konstaterar att hon är galen!

Då retade jag upp mig på att hon var så korkad som skyllde på mig och sa att det skulle vara mitt fel..men nu i efterhand kan man se det som en relativt komisk situation, men i stundens hetta var det svårt att se det så!
Blir ju så irriterad när jag får skulden för nått jag inte har med att göra.. och inte ens varit i närheten av..
Men men.. irritationen har lagt sig och hon bjuder på nybakat igen.. som jag visserligen tycker är lite smått jobbigt..
Här försöker man gå ner lite i vikt och i alla fall se till att man får ens gamla byxor upp till knä vecken igen.. men det är omöjligt med henne i huset.. hon gör inget annat än bakar, och det värsta av allt är att det är ju så jävla gott..
Nej, om du nu prompt ska baka så baka inte ÅT mig utan kör ner skiten i frysen eller skänk det till bättre behövande!
Men men.. nog om det..



Nu vill jag ge våran underbara dotter Engla lite credit för hennes otroliga framsteg..
Allt går så fort att man inte hänger med.. det är kul nu i början men jag antar att det inte är lika roligt när hon börjar förflytta sig för egen maskin och mer eller mindre kvadda huset! Otroligt va snabba dom kan vara när dom sätter den sidan till.. haha!
image1


Nej nu tror jag att det får vara bra för idag.. ska gå upp och kika lite på tv innan det är dags att lägga sig!
GOD NATT OCH SOV GOTT! // Levin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0