Skräll!

Har jobba idag som vanligt.. utan ett ont anande så skulle jag leverera en kyl/frys och en spis i Säffle.. kommer dit och möts av en sprallig tjej... allt fortgår som vanligt, småpratar lite och helt plötsligt säger hon.. -för du är väl Sandras gubbe va?
Och jag stelnar till och blir tyst ett tag.. till slut hinner jag ikapp mig själv och svarar. Då visar det sig att det är en arbetskamrat till Sandra.. Hur stor är chansen egentligen.. Sandra har berättat om denna människa ett tag och frågat om jag vet med det är, Hon visste tydligen vem jag var.. eller hade i alla fall sett mig.. Så där stog jag som ett frågetecken i en vilt främmande människas kök som visste näst intill allt om mig..
Men det är som jag alltid sagt.. världen är bra liten ibland...



Är i Nysse en sväng och hälsar på.. Har lagt Englisen ikväll, det  var mysigt! Blir ju inte så ofta nu för tiden så jag får väl passa på när jag är här.. Ska väl snart åka in till lägenheten igen, ska upp tidigt i morgon och iväg på långtur... Ska först ut med en tvätt långt ut i skogen utanför Värmlandsbro och sen ska jag in till butiken i Karlstad och lasta.. sen bär det av till Fagerås med 2 skåp... fattar inte grejjen men.. varför jag från Säffle ska in till K-stad och hämta och till F-ås när det är närmare för dom där att åka.. och dom har ju 2 bilar till och med.. men men.. den som ska ha skåpen jobbar tydligen i Säffle som är anledningen till att han köpt skåpen hos oss.. men men! det är väl som det är.. inte så mycket att göra åt.. Efter det ska jag tillbaka till en kund jag var till i torsdags med en disk.. hon har tydligen klagat på installationen fast jag då pratade med henne om just det hon har klagat på.. jaja.. får väl åka dit och se vad jag kan göra.. Kunden har ju alltid rätt som det så fint heter.. men det är konstigt.. hur fel dom än har så har dom ändå alltid rätt.. det är nått som övergår mitt förstånd, men det är väl bara att finna sig i det också.. That's life!

Pratade med min yngsta syster idag.. hon funderade på att försöka ta sig ner när Engla fyller år.. men vi får väl se hur det blir med det.. hon nämde även att min äldsta syster hade planer på att komma ner.. Men för mig känns det som ett frågetecken det också.. tror och hoppas på att pappa kommer i alla fall! Bara 12 dagar kvar tills fisen är hela 1 år..

Nej god natt på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0