Ödets ironi!

Ja du.. vad ska man säga..
Backade på en M5:a idag med lastbilen, inte så roligt.
Skulle tippa på att det var en årsmodell -08 -09 nån stans och ägaren hade tydligen inte haft bilen så länge heller..
Men jag tyckte han tog det väldigt bra.. blev inte så väldigt alvarliga skador.
Va inne på ett område med en kyl, och just på den gatan var det massa vägbyggen och skit.
I vanliga fall så går det att åka runt, men inte idag.
Nåväl.. var ju då tvungen att vända, kan tillägga att jag frågade en lastbilschafför om man kom ut om man fortsatte och fick då ett nej, men han tipsade att det gick bra att backa in på en liten väg/infart och vända.. så jag lydde han råd och körde fram.. fanns inte en bil i närheten, det enda som stod där var en släpvagn men det fanns gott om plats..
Så jag börjar backa i lugn och ro, inget i vägen på passagerarsidan så jag höll koll på min sida så jag inte skulle köra i släpvagnen, kastar ett öga på andra sidan igen och fortfarande inget..
Och gissa om jag blev förvånad när jag hör att det är nått som tar i och det tar stopp... tänker.. fan körde jag på släpvagnen ändå? tittar lite extra i backspegeln men den var inte ens i närheten.
Tittar över på andra sidan och konstaterar att där stod det minsann en bil ja,, HELVETE tänker jag och det snurrar i huvudet.. Vart FAN kom den ifrån..
Jo.. då skulle han in på den infarten som jag just var på väg att backa in på, ser inte att jag backar och trycker sig emellan.. skulle velat sett hans min när han inser att lastbilen han så smidigt skulle smita förbi minsann inte alls stod still... och just nu sitter ihopmonterad med framskärmen på min nya bil..
Jag tror att han insåg att det nog var lika mycket hans fel som det var mitt.. får se vad försäkringsbolagen kommer fram till.. tur att ingen tog skada iaf.. Kunde lika gärna tagit både dörren och framrutan men det tog "bara" skärmen och huven...
På lastbilden syntes det inte nått.. bara halva fästet till bakljuset som lossna..
Det är sånt som händer.. men jävlar va skakis man blir och jävlar va det snurrade i skallen på mig..

Resten av dagen rullade på som den skulle iaf..
Har varit till Åmål och shoppat lite så nu är jag hemma och ska krypa ner i soffan och invänta läggdags.. förhoppningsvis tidigare än igår.. somna inte för ens vid halv 4..

Hittade en bild på en identisk bmw som den jag körde på.. det va en -09
Aj aj aj aj!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0